System og overblik på kontoret

System og overblik på kontoret

System og overblik på kontoret

Det er de færreste, der arbejder godt i uorden og rod – og selvom mange kan navigere i kaos, så er det sjældent sådan, folk foretrækker deres arbejdsdag. Der er mange måder, hvorpå du kan skabe system og overblik over de daglige processer på kontoret, og det handler generelt om at gøre livet nemmere for dig selv. Ved at sætte løse papirer i systemer, opdele og arkivere de ting, du ikke bruger så ofte, fra dem du bruger dagligt og ved at fylde ringbindene ud, så kan du gøre arbejdet nemmere og mere effektivt. Hos HJ Kontorcenters webshop finder du alt det, du skal bruge til arkivering på kontoret – heriblandt chartek, plastiklommer, omslag, ringbind, indekslommer samt brevordnere og lommer.

3 fordele, du ikke kan undvære

Der er som sagt mange gode grunde til, at du med fordel kan bruge lidt ekstra tid på at skabe overblik og sætte ting i system. Her får du tre punkter, som du hurtigt bliver glad for.

  • Når først du har sat tingene i system, så kører processerne mere eller mindre af sig selv. Gør det til en vane ved at huske dig selv på, at de løsepapirer til bogholderen skal i den blå mappe. Det kræver kun få påmindelser, så kører det på rutinen.

 

  • Ved at sætte dine egne ting i system, kan du præge dine kollegaer til at gøre det samme. Det vil gøre arbejdet på tværs af fagområder, afdelinger og kompetencer nemmere.

 

  • Dit arbejde bliver kun nemmere, hvis du sørger for at tage kaosset og rodet i opløbet. Brug 5 minutter dagligt inden du tager hjem på at sætte dine noter i orden, sæt papirer i de rette lommer og nyd et ryddet skrivebord.

RELATEREDE ARTIKLER

Fordele ved træbriketter frem for almindeligt træ