Træning og motivation

Træning og motivation

Træning og motivation

Det kan i perioder være svært at genvinde motivationen til træning, hvis du er stresset eller har meget andet at tænke på. Hvis du har ramt muren, har vi her 3 gode råd til hvordan du genfinder motivationen. 

Se hvad andre gør
Det kan være motiverende at se lidt nærmere på, hvad elitesportsudøvere gør, for at holde motivationen oppe. De er måske på et helt andet niveau end dig selv, men hvis du kan få inspiration gennem deres mind-set, vil du helt sikkert kunne komme op på hesten igen. Der findes et utal af blogs, Instagramprofiler og Facebooksider med elitesportsudøvere som fortæller om deres karriere og daglige træningspas. Én af dem er triatlet Flemming Hebsgaard. Du kan læse meget mere om ham og hans liv på flere af hans online profiler:

Find hans blog her.
Hans linkedin her.
…og læs endelig om hans erfaringer med triatlon her.

Læg træningen i skema
Planlæg at du skal afsted HVER uge. Antallet af gange pr. uge er sådan set op til dig selv. Det vigtigste er bare, at du kommer afsted, så du på sigt kan genvinde den fulde motivation til at træne kontinuerligt igen. En god tommelfingerregel er at skulle afsted 2-3 gange ugentligt for at få maksimalt udbytte ud af din træning. Afsæt gerne 1-2 timer på de dage, hvor du ved at du skal afsted – og flyt eventuelle aftaler til efter træning. Du skal bare komme afsted. Det er det vigtigste.

Invester i lækkert sportsudstyr
En lille ting, som kan øge din motivation, er dit sportsudstyr og dit sportstøj. En ny træningstop eller et par lækre tights kan gøre, at du har lyst til at komme ud på den løbetur du længe har forsømt. Det handler om, at du skal finde dig til rette i din træningsform og det har en betydning om du føler dig godt tilpas i dit træningstøj! Det kan derfor sagtens betale sig at investere i de tights du længe har ønsket dig, selvom de er lidt dyre. Måske de kan få dig til at genvinde motivationen til at træne igen? God fornøjelse!

RELATEREDE ARTIKLER

Vil du udfordre din højdeskræk?